۸۰درصد افراد خوزستان کم تحرکی دارند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۸۰ درصد مردم خوزستان تحرک کافی ندارند. مهرداد شریفی، جزئیات ساختاری طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را تشریح کرد و گفت: به ازای هر ۱۵۰۰ نفر، یک مراقب سلامت و ماما برای غربالگری و به ازای هر ۳ هزار نفر، یک پزشک در جامعه تحت پوشش طرح
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۸۰ درصد مردم خوزستان تحرک کافی ندارند.
مهرداد شریفی، جزئیات ساختاری طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را تشریح کرد و گفت: به ازای هر ۱۵۰۰ نفر، یک مراقب سلامت و ماما برای غربالگری و به ازای هر ۳ هزار نفر، یک پزشک در جامعه تحت پوشش طرح مستقر میشود.
شریفی با تأکید بر اهمیت افزایش سواد سلامت و خودمراقبتی اظهار کرد: اگر مردم بتوانند عوامل خطر را شناسایی کنند، از بروز بسیاری از بیماریها پیشگیری خواهد شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به وضعیت سبک زندگی در خوزستان هشدار داد و اعلام کرد: ۸۰ درصد مردم تحرک کافی ندارند، ۵۰ درصد دچار چاقی هستند و سن ابتلا به بیماریهای خاموش در استان به ۵۵ سال کاهش یافته است.
شریفی با اشاره به آمار بالای دیابت و فشار خون در استان، از نماینده ولیفقیه و ائمه جمعه درخواست کرد تا با ارتقای سواد سلامت و بعد معنوی جامعه، نظام بهداشت را در این مسیر یاری کنند.
وی با اشاره به پیشبینیهای موجود در خصوص روند کاهشی رشد جمعیت، تصریح کرد: یکی از دغدغههای رهبر شهید، موضوع جمعیت بود و جنگ با کاهش جمعیت از مهمترین مسائل اجتماعی روز در کشور است.

برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰